Uzun süre üzerine merhaba dostlar!
Biliyorum çoktandır yazmadım, kusuruma bakmayın. Okuldu danstı derken pek vaktim olmadı.. O yüzden bugün şöyle güzel bir konu hakkında yazı yazayım dedim. Oturdum düşündüm. Sonra fark etmeden bir şiir yazdığımın farkına vardım. (fark etmeden farkına varmak? :D evet nihan bekleme yapma devam et! :D ) Derken ablamın birkaç yıl önce bana sorduğu bi soru geldi aklıma. Bana , Niko senin canın nerde?, diye sormuştu. Hakikaten insanın canı neresidir diye çok düşünmüştüm. Acıdığı yerde midir can? Sevdiği yerde mi ? Can tamamen insanın kendisinde midir? Düşünüp durdum işte. Sonra geçen gün, dernekten çıkmış dolmuşun ön tarafında gayet sıkışık bir şekilde eve giderken, hatta 2 buçuk liramı şoföre uzatırken aklıma insanları aslında neyin tarttığını düşünmeye başladım.
İnsan bu. Eğrisi doğrusu, yalanı gerçeği ne varsa her şeyi tartar insanı elbette. Ama insanı, değerlerinden ve diğerlerinden ayıran en sağlam yanı düşüncelerinden ziyade korkularıdır bence..
kimilerinin korkuları içinde bulundukları küçük dünyanın üzerlerine yaptığı baskıdan ötürü "duyulmasın, edilmesin" dir. Milletin ne düşündüğü, insanın kendi düşüncelerinden daha üstündür yani bu insancıklara göre.. Sonra " aman arkamdan bunu demesinler" korkuları vardır.. Ah be güzel kardeşim, istersen dünyanın en düzgün insanı ol, sen karşındakinin seni algıladığı kadarsındır. Yani iyi güzel ne varsa sergile tamam, içinde bir şeyler kalarak sırf kimse sana kötü söz söylemesin diye devam et (yani kendin olama!) ; ama şunu da iyi belle başkalarının senin hakkında ne söylediği belli bir yerden sonra ırgalamasın seni, önemli olan senin kendin hakkında ne düşündüğün, ne söylediğindir. Sen benden daha iyi bilirsin kardeşim, millet boklamayı çok sever .. Bambaşka korkular var, sıradan korkudan komik korkulara kadar. Birilerini kaybetme korkuları, bir şeyleri yerine getirememe korkuları, birilerinden geri kalma korkuları, dünyevi korkuların türevleri, gereksiz işlevleri...
Korkularının hırsa dönüştüğü yerde kendinden korkasın kardeşim. Korkularının olman gereken senden başka bir sen yaratmasından korkasın.. Herkes gibi olmaktan kork arkadaşım. Haram yemekten kork.Yalan söylemekten kork. Aldatmaktan kork. Hak yemekten kork. İşini hakkıyla yapamamaktan kork. Gönül mevzusunda umut verip sonra kalp kırmaktan kork. Artık sevemezsem birini diye kork. Özgürlüğüm giderse birgün diye kork. Aklım giderse diye kork. Kötü olabilme ihtimalinden kork. Kötülük yapmaktan haz duyar mıyım diye kork. İçinde mevcut olan, korkularınla beslediğin senden kork arkadaşım..
Korkması gereken onca şey varken , seçicilikten uzak, korkularında bile sığ olan insanlardan korkmalı.. Çünkü bu insanların yapacakları , korkularından daha ucuz ve sahtedir.
Narin kaygılarıma ithafen!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder